Serija HF C41/47
Visoko frekfentni motori serije C41/47 prema svojim dimenzijama imaju velike snage. Velika brzine rotacije ih čini pogodnim za pogon mašina za obradu pene,modelarskog voska,meke plastike i sl. Treba voditi računa da oni mogu da podnose samo radijalna opterećenja, dok su ,zbog nedostatka aksijalno-radijalnog seta ležaja, nepodesna za obrade gde postoje i aksijalna opterećenja. Dakle, prilikom odabira tipa motora,morate o tome voditi računa, jer će neadekvatna upotreba rezultirati oštećenjem ležajeva motora. Pritom treba uzeti u obzir i druge parametre, kao što su tipovi i veličina alata, kao i režimi obrade. Visoko-frekfentni motori se proizvode u dve verzije priključka na osovini: ISO-ER glavom za prihvat i stezanje ER 20 (1-13mm) elastičnih čaura, i sa žljebom za prihvat alata ili nekog transmisionog elementa .
Oznaka serije je C41/47-SB , snage su od 0.75-2.7 kW i 12.000-18.000 obr/min nalaze široku primenu na malim i srednjim mašinama za graviranje, izradu prototipa, kao i u raznim aplikacijama gde je aksijalno opterećenje svedeno na minimum ( za obradu pene,modelarskog voska,meke plastike i sl.)
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
|
STATOR: |
Trofazni indukcioni motor, klasa izolacije F. |
ROTOR: |
kavezni rotor balnsiran prema DIN 1502373 normama. |
KUĆIŠTE: |
zatvorena konstrukcija. Kućište je izrsđeno od ekstrudiranog aluminijuma . |
HLAĐENJE: |
ventilatorom na osovini. |
ZAŠTITA: |
IP 54 |
BALANSIRANJE: |
standardno balansiranje sa pola ključa. |
Tehničke karakteristike
Mehanička stabilnost i visoki obrtaji su mogući pre svega upotrebom preciznih ležaja. Naravno, treba voditi računa da alat bude balansiran, i režimi obrade takvi da nedozvoljavaju udare i disbalans.

Električne karakteristike
ELEKTRIČNE KARAKTERISTIKE
|
Type |
kW |
Hp |
V |
Hz |
Rpm |
A |
Kg |
Kg |
Cena |
C41/47-A-3822-200 |
0.75 |
1 |
380/220 |
200 |
12.000 |
2.4-4.2 |
4.8 |
5.5 |
|
C41/47-A-3822-300 |
1.1 |
1.5 |
380/220 |
300 |
18.000 |
3.6-6.2 |
4.8 |
5.5 |
|
C41/47-B-3822-200 |
1.1 |
1.5 |
380/220 |
200 |
12.000 |
3.1-5.4 |
4.8 |
5.5 |
|
C41/47-B-3822-300 |
1.6 |
2.2 |
380/220 |
300 |
18.000 |
4.7-8.1 |
4.8 |
5.5 |
|
C41/47-C-3822-200 |
1.5 |
2 |
380/220 |
200 |
12.000 |
3.9-6.7 |
6.5 |
8.1 |
|
C41/47-C-3822-300 |
2.0 |
2.7 |
380/220 |
300 |
18.000 |
5.2-9.0 |
6.5 |
8.1 |
|
C41/47-D-3822-200 |
1.8 |
2.5 |
380/220 |
200 |
12.000 |
4.6-8.0 |
7.5 |
9.1 |
|
C41/47-D-3822-300 |
2.7 |
3.6 |
380/220 |
300 |
18.000 |
7.0-12.1 |
7.5 |
9.1 |
|
Motori su izrađeni u skladu sa EMC EEC 89/336 propisima,a EEC 89/392 propisi za mašine određuju njihovu ugradnju. |
Instalacija
Pravilna montaža alata je neophodna da bi se garantovao dugotrajni rad ležajeva vretena i kvalitetna površinska obrada
|
 |
U čemu se razlikuju VF-visoko frekventni (SB) i obradni (DBS,DB,2DB) motori?
- Glavna razlika se sastoji u vrsti opterećenja kojoj motor može biti podvrgnut,i to ,radijalno opterećenje za VF (HF) motore , koji nose oznaku SB i mešovito opterećenje ili čisto aksijalno opterećenje za obradne motore sa oznakom DBS,DB i 2DB (electrospindle).
- Pored ostalog, VF motori (SB) su uravnoteženi na nižim nivoima (niže vibracije vrijednost) u upoređenju sa obradnim motorima (DBS,DB,2DB) koji su podvrgnuti procesu dinamičkog balansiranja.
- Na kraju obradni motori omogućuju duži vek i veći broj obrtaja, zahvaljujući boljim performansama radijalno-aksijalnih setova kugličnih ležajeva u poređenju sa produbljenim radijalnim (duboki žljeb) ležajevima koji se koriste kod VF motora.
|
 |
ØB-da (mm) |
ØB-a (mm) |
L1 (mm) |
DIN 6388(mm) |
Visoka tačnost |
1,0 |
1,6 |
6,0 |
0,015 |
0,005 |
1,6 |
3,0 |
10,0 |
0,015 |
0,005 |
3,0 |
6,0 |
16,0 |
0,015 |
0,005 |
6,0 |
10 |
25,0 |
0,015 |
0,005 |
10,0 |
18,0 |
40,0 |
0,020 |
0,005 |
18,0 |
26,0 |
50,0 |
0,020 |
0,005 |
|

 |
- Pravilna montaža alata je neophodna da bi se garantovao dugotrajni rad ležajeva vretena i kvalitetna površinska obrade.
- Pre pričvršćivanje alata na obradni motor pažljivo sa komprimiranim zrakom očisti unutrašnjost konusa, maticu, steznu čauru i alat.
- Za čišćenje koristiti mešavinu razrjeđivač-ulje (92%- 8%), za uklanjanje preostalog otpada od obrade ,ako je potrebno ,koristiti mekani papir za čišćenje.
- Proveriti kako se matica zavija bez čaure
Ubacite elastičnu čauru lagano rukom u unutrašnjost konusa.
- Maticu zavijte na vreteno odgovarajućim momentom, koristeći specijalni ključ.
- Morate biti sigurni da je alat prav i da nema mehaničkih oštećenja u zoni stezanja! (Iz našeg iskustva to nije uvijek tako,i alat je često oštećen) Mi vas podsećamoda je trajanje elastične čaure ograničeno i zavisi od njene eksploatacije i alata koji se upotrebljava. Morate proveriti stanje elastične čaure nakon dužeg rada.
- Ne koristite neprikladne alate (tj. alat sa segeer, itd. ..)
Ako je dužina alata veća od 80-100mm, koristite ultra-precizna collets. (Kontakt Teknomotor tehničko odeljenje za više informacija)
|
Pre nego priključite obradni motor na inverter morate promeniti odgovarajuće parametre invertera kako bi se omogućilo da motor radi ispravno i da ne bude oštećen.
Upozorenje
Napajanje motora sa loše konfigurisanim inverterom može trajno oštetiti motor u nekoliko sekundi.
Fabričke postavke svakog invertera moraju se promeniti i uskladiti sa obradnim motorom
Najvažniji parametri
Osnovna Frekvencija
To je frekvencija koja odgovara maksimalnom naponu napajanja invertera (osnovni ulazni napon). Kod većine invertera fabričko podešavanje za osnovnu frekveciju je 50Hz (60Hz za USA). Osnovna frekvencija mora biti postavljena na vrednost sa pločice ellktromotora ili pema tehničkom uputstvu za taj motor. Fabrička postavka ovog parametra je obično 50Hz ovaj parametar mora biti setovan u baznoj frekvenciji motora (obično 100 Hz, 200 Hz, 300Hz, 400Hz ovisi o tipu motora). Vrednost osnovne frekvencije vašeg motora je napisan na njegovoj pločici ili na uputstvu. Maksimalna vrednost frekvencije može biti jednaka osnovnoj frekvenciji ili može biti veća. Za informacije o maksmalnoj frekvenciji vašeg elektromotora pogledajte šemu vezivanja
Osnovni ulazni napon
To je maksimalni napon na koji se motor može priključiti. Osnovni napon naveden je na pločici elektromotora. Obično je ova vrednost 220V AC ili 380V AC to je maksimalni ulazni napon na koji se motor može raditi.
Automatsko podešavanje- Auto tuning functions
Da biste izbegli oštećenja elektromotora predlažemo da ne koristite bilo koje funkcije automatskog podešavanja (auto tuning functions). Molimo Vas programirajte direktno paremetre na inverteru koriseteći parametre date uz šemu povezivanja. Koristite linearnu V/F tabelu (V,Hz) i zapamtite da je elektromotor trofazni.
Pažnja: Za pravilnu instalaciju invertera vidite tehničko uputstvo za inverter